3. august 2015

Dueparken

i Benidorm heter egentlig Parque de Elche.  

Hvorfor stedet blir kalt dueparken ser dere på bildene under. Akkurat den dagen jeg tok disse bildene, var det ingen mennesker som matet duene.





Hver dag kjøper turister nøtter i en bod og mater duene i parken. Her er en engelsk turist som har kjøpt nøtter i boden. (Fotografert med mobilkamera.) Jeg ville aldri gjort det! Men jeg synes hvite duer er vakre å betrakte.  La palomas blancas...

Dueparken ligger ved starten av Ponientestranden, nærmest gamlebyen.  


På "Hylla" er det flere barer og restauranter. Luftig et par meter over veien som går mellom parken og bebyggelsen. Og med fin utsikt til palmer og hav. Her har jeg spist lunsj her flere ganger.


Ved Dueparken er det ofte underholdning. Her møtes pensjonister til allsang og det kan være rett så fornøyelig å høre/se på en liten stund. I sommerhalvåret tar pensjonistene pause fra stranden og stiller gjerne opp til allsang i badetøy.  Spanske pensjonister tar seg gjerne også en dans her under palmene.




Spanske pensjonister i Benidorm er flink med mange utendørs aktiviteter, nesten hele året.

De lever det gode liv!

Det gjør jeg også når jeg er i Palmeland!


2 kommentarer:

Hyggelig om du vil legge igjen en kommentar.
Om du velger "Anonym" som identitet; gi gjerne et lite hint om hvem du er.
Takk for besøket og velkommen tilbake!